Årsmøte i Smartgridsenteret 2018

The Norwegian Smartgrid Centre avholdt den 19. april årsmøte på NTNU Gløshaugen. Tradisjon tro var det også i år en faglig del av årsmøtet, hvor deltakerne ble med på et dypdykk i IKT-sikkerhet i nettbransjen, med flere spennende foredrag og diskusjoner.

Møtet ble avholdt på rådsrommet i EL-bygget på NTNU, og vi ble ønsket velkommen av dekan ved IE-fakultetet, Geir Øien. Selve møtedagen starter med den formelle delen av årsmøtet. Der fikk de oppmøtte en gjennomgang av hva senteret har fått til i 2017 av senterets leder Grete H. Coldevin. Gjennomgangen baserer seg på årsrapporten for 2017 som du finner her.

Det ble i år valgt fire nye styremedlemmer (uthevet i tabell under). Styrets medlemmer representerer et bredt spekter kunnskap og erfaring fra smartgrid-bransjen. Dette er mye av grunnen til at senteret har kunnet utvikle seg slik vi har gjort de siste årene, noe vi er veldig stolte av. Det ble også valgt inn valgkomité og revisor – se powerpoint fra årsmøtet for mer informasjon.

Smartgridsenteret har lansert en innovasjonspris, for å gi anerkjennelse til norske smartgridprosjekter, -programmer og tilknyttede aktiviteter. Prisen skal deles ut på den årlige smartgridkonferansen.

Styret består etter årsmøtet av følgende styremedlemmer:

Styreleder Sigurd Kvistad

Nettdirektør, NTE
Daglig leder, Enfo
Avdelingsleder smartgrid og AMS, Lyse Elnett

Tradisjon tro har årsmøtet også en faglig del, i år et fagseminar om IKT-sikkerhet i kraftbransjen.